Opdateret: 19/12/2024
Dette er Gammel Mønt 19 husregler, som kan ændre sig løbende. Du har som lejer pligt til at gennemgå disse jævnligt, så du hele tiden er opdateret på husets regler. De gældende regler er altid opdateret på hjemmesiden, www.themint.dk
Adgang til kontorfælleskabet
Alle medlemmer med fast/dele skrivebordsplads har adgang til deres plads 24 timer i døgnet. Medlemmer med virtuelt kontor, har ikke adgang til kontorerne, men kan afhente post tirsdag fra 09.00 – 12.00 medmindre andet er aftalt med Nicolai Karhof. Mødelokaler er allokeret til den etage man er medlem af, og disse bookes i Google Calender. Vi leverer desuden forretnings- og administrationsmæssige serviceydelser Brug af disse services kan medføre ekstra gebyrer.
Du må ikke opsætte skilte af nogen former på The Mint. The Mint forbeholder sig ret til at opkræve gebyrer for de skilte, som skal opsættes i forbindelse med dit medlemskab, uanset om det er digitalt eller print.
Du har pligt til at passe på alt matriel som The Mint stiller til rådighed for din virksomhed, lige fra mødelokaler, stole, bord, køkken og toilet faciliteter. Som medlem har du pligt til at skrive til nicolai@themint.dk, såfremt du opdager inventar som er ødelagt eller kolleger, som misligholder det tilbudte inventar. Alle henvendelser behandles fortroligt.
I forbindelse med anvendelse af mødelokalet, bookes dette på Google Calender, og du har maksimalt 4 timer om ugen, hvor du kan reservere dette til møder. Mødelokalet vil hver dag være booket i tidsrummet 12.00-13.00, hvor det er muligt sammen med de resterende medlemmer at hygge i fællesskab og spise frokost.
Nøgler, adgangskort og aps som giver adgang til kontorerne vil til en hver tid tilhøre The Mint, og du må på ingen måde kopiere nøgler og adgangskort eller lade andre bruge disse. Du har samtidig pligt til at underrette kontorfælleskabet på nicolai@themint.dk såfremt du har tabt en nøgle, adganskort mv. Du vil i den forbindelse blive opkrævet et rimeligt gebyr for udarbejdelse af nyt adgangskort, nøgle mv.
Har du brug for ekstra nøgler, adgangskort mv. kan du bestille dette hos Nicolai på nicolai@themint.dk. Alle som modtager nøgler til kontorfælleskabet skal identificere sig selv via sygesikring og kørekort, som opbevares fortroligt så længe du er medlem af kontorhotellet.
Alle dine personlige ejendele har du selv ansvar for at sikre. Der stilles et skab til rådighed med tilhørende låsefunktion.
Alle døre skal til en hver tid være aflåst og du har ansvaret for i samarbejde med de resterende medlemmer, at værne om hinandens sikkerhed. Derfor skal alle døre altid være lukket.
Dit firmanavn vil altid figurere på hjemmesiden www.themint.dk, uagtet om du har fast, dele eller virtuel adresse.
Dine medarbejdere, som er medlemmer af kontorhotellet, har pligt til at holde et rimeligt støjniveau, så det ikke generer andre medlemmer af kontorhotellet. Du bekræfter at du og dine medarbejdere vedligeholder jeres kontorplads og øvrige arealer i god stand. Du og sine medarbejdere accepterer at holde alle arealer renlige, så det er behageligt for alle at være en del af fællesskabet. Du bekræfter at du ikke medbringer genstande, som ikke bruges på et kontor, medicinsk affald, nåle, kropsvæsker, musikanlæg, eller andre ting, som vi ikke har stillet til rådighed og som du ikke anvender som daglig brug af kontoret.
Uden forudgående skriftligt samtykke fra os, må du ikke, på hverken dit kontor eller i resten af kontorhotellet, opbevare eller anvende nogen computer (bortset fra en personlig computer) eller nogen anden form for stor datamaskine, produktionsudstyr, varmeudstyr, ovn, radio, stereoanlæg eller andet mekanisk forstærkerudstyr, lyd- og/eller videoovervågningsudstyr, alarmsystemer, salgsautomater eller møntbetjente maskiner, køleskab, kedel eller kaffemaskine. Du må desuden ikke drive mekanisk virksomhed, parkere elektrisk drevne køretøjer herunder løbehjul, cykler eller tilsvarende, tillade brug af oliefyringsvæsker, benzin og petroleum til opvarmning eller belysning i den bygning hvor kontohotellet er beliggende. Ingen genstande der anses for at være farlige på grund af brand- eller eksplosionsfare må medbringes i kontorhotellet.
Ingen skjulte våben eller lignede er tilladt. Intet medlem af kontorfællesskabet har mulighed for at give afkald på denne bestemmelse eller give dig tilladelse til at have våben i på matriklen. Hvis det viser sig, at du overtræder denne regel, vil din aftale blive opsagt øjeblikkeligt, med nultolerance.
Den elektriske strøm må kun anvendes til almindelig belysning, strømforsyning til personlige computere og små apparater, medmindre der forinden er opnået skriftlig tilladelse til brug af printer eller anden form for genstand. Hvis du har behov for nogen særlige installationer eller ledningsføringer til elektriskbrug, telefonudstyr eller andet, skal et sådant arbejde udføres for din regning af leverandører udpeget af os.
Du må ikke drive forretning på gange, eller i andre områder af kontorfælleskabet, udover dit private kontor, uden forudgående skriftlig tilladelse fra nicolai@themint.dk.
Ingen former for dyr er tilladt på matriklen, kontorfælleskabet, medmindre det er et servicedyr. Disse er tilladt såfremt de holdes under opsyn og sikre at de ikke er til gene for nogen af kontorhotellets medlemmer. Du skal sikre at de ikke forurener nogle steder på kontoret.
Har du virtuelt medlemskab og har brug for at anvende et mødelokale, kan du skrive til nicolai@themint.dk, som efterfølgende vil prøve at se, om der kan reserveres et af de 6 mødelokaler til den ønskede dag og tidsrum. Du har pligt til at skrive minimum 3 dage i forvejen, og ellers vil det ikke være muligt at prøve at finde et ledigt mødelokale.
Du må ikke opbevare nogle former for varer på kontorhotellet.
Det er strengt forbudt at indtage alkohol, bruge narkotika, eller nyde anden former for tobak mens du opholder dig på The Mint. Det er uanset om det er inde eller ude på matriklen.
Der må ikke sættes ekstra låse eller bolte af nogen art på nogen af kontorhotellets døre eller vinduer eller ændres eksisterende låse eller disses mekanismer.
Medlemmer må kun kontakte andre medlemmer af erhvervsmæssige eller andre årsager via kanaler der er godkendt af kontorhotellet. (f.eks. gennem opslagstavle og netværksbegivenheder).
De personlige ejendele som du og dine medarbejdere ejer, eller dine kunder medbringer, er på eget ansvar. Kontorhotellet har ingen ansvar for tyveri eller andet.
Alle ejendele, der tilhører dig eller dine medarbejdere, agenter eller gæster, medbringes udelukkende på denne persons eget ansvar, og vi kan ikke holdes ansvarlige for skader derpå eller tyveri eller uretmæssig brug af disse ejendele.
Alle former for rygning er forbudt på hele matriklen, herunder nikotin, elektronisk, vaping eller anden form. Sker dette alligevel, kan kontorhotellet ekskludere din virksomhed inkl. medarbejdere med omgående virkning.
Du og din virksomhed skal til en hver tid overholde et sundt sikkert arbejdsmiljø og det gælder også de gæster som du inviterer. Vær særligt opmærksom på de andre virksomheder, som er en del af din etage, i forhold til støj, lugt mv.
Medarbejdere og kunder skal have lov til at færdes rundt i kontorhotellet uden truende eller krænkende adfærd. VI opfordrer til at man er på sin egen etage, medmindre man bliver tilbudt at komme på besøg hos andre. Det kunne være fredagsbar eller fester, som er godkendt af kontorhotellet.
Lokalerne er fuldt møblerede og du må ikke tilføje andre møbler. Dit kontor og ejendommen skal til enhver tid bruges på en forretningsmæssig måde af dig, dine medarbejdere, dine kunder mv. Du må ikke overnatte i kontorhotellet.
Skulle der på et tidspunkt blive tilbudt betalende services, så er disse kun være tilgængelige i almindelig arbejdstid.
Vi forbeholder os ret til at kræve gebyr for enhver ekstra ydelse, som ikke er en del af dit medlemskab.
VI forbeholder os ret til at slutte den tilbudte service, fra dag til dag, såfremt vi som kontorhotel ikke finder servicen egnet.
Post som modtages i forbindelse med virtuelle lejere, håndteres af kontorhotellet og opbevares. Du vil som virksomhed modtage en mail, hvor du gøres opmærksom på at der er kommet post. Post der overstiger 4,5 kg. eller 46×46 cm. eller omfang af 0,03 m³ modtages ikke.
Modtagelse af pakker, der indeholder enhver form for farlig, levende eller letfordærvelige varer, er vi berettiget til efter vores absolutte skøn at returnere uafhentede varer eller nægte at modtage en mængde varer, som anses for urimelig eller ulovlig. Vi kan ikke garantere eller tage ansvar for denne service som anført.
Vi vil kræve et administrationsgebyr for at modtage denne slags ulovlige pakker, minimum kr. 1.000.
Modtager din virksomhed en overdreven mængde af post, anbefales det at I tager en snak med kontorhotellet omkring det videre forløb. Kontorhotellet vil i disse tilfælde skulle kompenseres for de ekstra omkostninger, der er forbundet med at opbevare og administrere en mængde post, der overstiger det typiske forbrug.
På kontorhotellet benytter vi videoovervågning, og kan ikke gøres til ansvar af nogen art for dette. Videoovervågningen benyttes som sikkerhed for dig og dine ansatte, som beskyttelse mod tyveri og som dokumentation, hvis der skulle opstå episoder af grov art.
Kend din kunde overholdes til en hver tid af kontorhotellet. Du accepterer som virksomhed at du skal underskrive GDPR dokument, samt udlevere kopi af dit sygesikring og kørekort, som opbevares sikkert at kontorhotellet og slettes jf. lovgivningen.
Du og dine ledere, direktører, medarbejdere, aktionærer, partnere, agenter, repræsentanter, entreprenører, andre kunder eller gæster skal have forbud mod at deltage i nogen form for chikanerende, diskriminerende eller krænkende adfærd over for vores teammedlemmer, andre kunder eller inviterede, mundtligt eller fysisk i kontorhotellet uanset årsag. Vi har en nultolerancepolitik over for enhver form for chikane og vold på arbejdspladsen. Ethvert brud på denne regel er et væsentligt brud på din aftale (ikke i stand til at afhjælpe), og din aftale kan opsiges øjeblikkeligt, og tjenester vil blive suspenderet uden yderligere varsel.
Varme, el og vand bedes du sørge for at bruge rimeligt. Det forventes at varmen reguleres jævnt i hele kontoret, således at der i de kolde måneder opnås en temperatur på mellem 20-22 grader. Kontorhotellets personale kan til enhver tid opholde sig på alle arealer og regulere evt. unødigt forbrug, italesætte unødigt forbrug mv.
Din virksomhed, dine medarbejdere og dine kunder kan benytte de omkringliggende parkeringshuse. Der er cykelparkering flere steder i nærheden. Der må under ingen omstændigheder blive sat cykler i gården eller andre transportmidler af nogen art.
Er du uenig i din faktura, skal du omgående sende en mail til nicolai@themint.dk hvor du dokumenterer fejlen. Såfremt der er en fejl, vil du modtage en kreditnota og få tilsendt en ny faktura med ny betalingsdato.
Du skal tilmelde din betaling til BS (betalingsservice), således at kontorhotellet ikke skal bruge tid på at rykke gentagne gange hver eneste måned. Gør du ikke dette inden for de 3 første måneder, kan du opsiges med øjeblikkelig virkning.
Hvis du er i misligholdelse af betaling eller andre services, som du har købt af kontorhotellet, har kontorhotellet mulighed for at opsige dig med øjeblikke virkning og modregne i dit indbetalte depositum.
Ændrer du i dit firmanavn, skal du forinden orientere kontorhotellet om ændringen. Glemmer du at orientere kontorhotellet om din ændring og dette medfører ekstra arbejde for kontorhotellet, så vil du blive pålagt et gebyr for ekstra håndtering.
Du skal til enhver tid have sendt de rigtige kontaktdata til kontorhotellet, således vi altid som minimum har dit navn, dine medarbejders navn, jeres e- mail adresser og telefon numre.
Du er pligtig til altid at anvende virksomhedens adresse som din virksomhedsadresse. Når du ikke længere benytter kontorhotellet, skal du inden for 14 dage have omregistreret din virksomhedsadresse på virk.dk Overholder du ikke denne frist, vil du blive pålagt et gebyr på kr. 10.000. Beløbet modregnes i dit depositum.
Du og dine medarbejdere vil som virksomhed blive opkrævet et engangsbeløb pr. bruger for oprettelse af dine data og forberedelse til din ankomst i form af forskellige registreringer på porttelefon, nøgler, app, skrivebordsplads, onbording mv. Standardgebyret for virksomheden inkl. én medarbejder er kr. 1450 + moms. For yderligere oprettelse af medarbejdere betales kr.500 + moms. Beløbet opkræves ved indgåelse af kontrakt. Beløbet justeres årligt pr. 01/01.
Når du flytter, vil du blive opkrævet et afslutningsbebyr, for at afregistrere din virksomhed. Dette gælder uanset om du har en fast kontorplads, en dele plads eller et virtuelt kontor.
Standardgebyret for virksomheden inkl. én medarbejder er kr. 1450 + moms. For afregistrering af medarbejdere betales kr.500 + moms. Beløbet opkræves ved ophør af kontrakt. Beløbet justeres årligt pr. 01/01.
Etablerer kontorhotellet services, som afregnes efter forbrug, faktureres disse altid bagud.
Der tilbydes kaffe og the, som vil være tilgængeligt i køkkenet på hver etage. Skulle der mod forventning mangle kaffe eller the, bedes du eller dine ansatte sende en mail til nicolai@themint.dk, således at kontorhotellet har mulighed for at rette op på fejlen omgående. Kontorhotellet kan ikke drages til ansvar for mangler af enhver art.
Kontorhotellet rengør hver etage 2 gange ugentligt. Rengøring er indeholdt i medlemsskabet.
Der tilbydes 2 GB internet til alle brugere. Har din virksomhed brug for yderligere hastighed, 5 GB eller 10 GB kan dette tilkøbes. Har din virksomhed brug for eget selvstændigt netværk, kan dette tilbydes for egen regning. Det gælder alle services lige fra opsætning og løbende vedligeholdelse.
Du har som virksomhed en bindingsperiode på 6 måneder, og kan til en hver tid opsige din aftale med et varsel på løbende måned + 1 måned.
Alle medlemskaber indeksreguleres over 12 måneder, med NPI dog minimum 3 %. p.a.
I højinflationstider kan indeksering anvendes på kvartalsbasis baseret på aftalens startdato. Indekseringssatsen, der anvendes, er baseret på den pro-rata inflation på tidspunktet for dennes anvendelse (ikke på tidspunktet for aftalens underskrivelse). Du kan altid spørge om indeksregulering inden indgåelse.
Har din virksomhed været trofast lejer i mere end 3 år, nedsættes din årlige minimumsregulering til 2,5% p.a.
- Ved ophør af medlemskabet vil post blive returneret til afsenderen.
- Ingen andre oplysninger vil blive videregivet til gæster end at du ikke længere har kontor på adressen.
- Ved for sen betaling pålægges et gebyr på kr. 100. samt et gebyr svarende til 1,5% af din forfaldne saldo. Betales gebyret ikke, modregnes dette i dit depositum.
- Du betaler 3 måneders depositum samt 1 måneds forudbetalte leje ved opstart.
I form af at ventilation eller andre ydelser som ikke fungerer, vil kontorhotellet bestille en tekniker, som inden for 3-5 arbejdsdage vil komme og udbedre fejlen. Kontorhotellet kan ikke drages til ansvar eller betale for nogen former for kompensation.
Kontorhotellet har ingen erstatningspligt overfor dig i henhold til denne aftale, hvis vi forhindres eller forsinkes i at udføre vores forpligtelser i henhold til aftalen eller i at videreføre vores forretninger pga. handlinger, begivenheder, forsømmelser eller hændelige uheld, de ikke er herre over, herunder (uden begrænsning) strejke, driftssvigt i offentlige forsyningsværker eller transportnetværk, naturkatastrofer, krig, oprør og uroligheder, hærværk, sygdoms-eller karantænerestriktioner i henhold til gældende lovgivning
Vi betragtes som en DSP-udbyder (Downstream Service Provider), hvilket betyder, at vi stiller en personlig internetforbindelse til rådighed, som administreres og beskyttes via en firewall. Vores internettjeneste giver dig en internetforbindelse, som understøtter almindelige virksomhedsaktiviteter, herunder browsing på internettet, muligheden for at sende og modtage elektronisk kommunikation, adgang til virksomhedsprogrammer og lignende.
Du anerkender, at vi ikke overvåger indholdet af de oplysninger, der sendes via vores telekommunikationslinjer eller udstyr, som omfatter, men ikke er begrænset til, internetadgang, telefon og datalinjer (“Telekommunikationslinjer”). Du anerkender også, at vi blot stiller en kanal til rådighed for dig internettrafik i lighed med et teleselskab, og at vi ikke påtager os noget ansvar for det indhold, der bliver sendt eller modtaget af dig.
- Vores internettjeneste må udelukkende anvendes til lovlige formål og ikke i forbindelse med nogen former for overtrædelse af nationale eller internationale love og regler eller andre myndighedskrav. Sådanne overtrædelser omfatter uden undtagelse tyveri eller krænkelse af ophavsrettigheder, varemærker, forretningshemmeligheder eller andre typer immaterielle rettigheder; bedrageri; falskneri; tyveri eller uretmæssig tilegnelse af midler, kreditkort eller personlige oplysninger; overtrædelse af love og regler for eksport; injurier eller bagvaskelse; trusler om fysisk skade eller chikane; eller anden adfærd, der udgør en lovovertrædelse eller som kan give anledning til erstatningsansvar. Du er ansvarlig for at opretholde den basale sikkerhed og virusbeskyttelse for de systemer, du anvender, for at forhindre, at de anvendes af andre på en måde, som overtræder serviceaftalen. Du er ansvarlig for at rette op på evt. sårbarheder i systemet eller stoppe evt. uautoriseret brug af det, så misbruget ikke kan fortsætte.
- Du må ikke forstyrre eller installere udstyr, der forstyrrer eller afbryder funktionen af vores udstyr eller udstyret tilhørende vores andre kunder. Dette vil blive betragtet som et brud på disse husregler.
- Vi tager intet ansvar for personlige eller andre tredjepartsdata, der hører til kunder, og som er efterladt på vores kopimaskiner eller som er synlige på netværket.
- Du må ikke på nogen måde være involveret i brud på system- eller netværkssikkerhed. Vores internettjeneste må ikke anvendes i forbindelse med forsøg på at forårsage brud på sikkerheden på et netværk, en tjeneste eller andet system, uanset om det lykkes eller ej. Eksempler på forbudte aktiviteter omfatter, uden begrænsning, hacking, indtrængen i, overvågning eller brug af systemer uden tilladelse; scanning af porte; udførsel af DDoS-angreb (denial of service), og distribuering af virus eller andre skadelige programmer. Vi forbeholder os ret til at suspendere internetadgang efter underretning fra en anerkendt internetmyndighed eller internetudbyder om misbrug af en sådan art. Vi kan frakoble dit udstyr og tilbageholde tjenester, hvis vi mener, at din hardware eller software er, eller er blevet, uegnet til tilslutning til vores netværk. Du er ansvarlig for virus- og malwarebeskyttelse på dine egne systemer og din egen hardware.
- Vi kan ændre denne politik når som helst med eller uden varsel.
- ANSVARSFRASKRIVELSE FOR TREDJEPARTSPRODUKTER: Som en del af vores ydelser til dig kan vi give adgang til internettet og computerhardware og software via en tredjepart (“Tredjepartstjenester”). VI FRALÆGGER OS ETHVERT ANSVAR, HERUNDER UDTRYKKELIGE ELLER STILTIENDE GARANTIER, ENTEN MUNDTLIGT ELLER SKRIFTLIGT, FOR TREDJEPARTSTJENESTER. DU ANERKENDER, AT VI IKKE HAR FREMSAT NOGEN ERKLÆRINGER OM TREDJEPARTSTJENESTERS EGNETHED TIL DET FORMÅL, DU AGTER AT ANVENDE DEM TIL.
Venligst bemærk, at en række porte er blokeret via vores firewall for udgående trafik, såsom: H323, Napster_8888, Nbdatagram, Nbname, RealPlayer-grp, TCP-135, TCP-139, TCP-1433, TCP-1434, UDP-1434 House rules, page 7 / 7
FRASKRIVELSE AF ANSVAR FOR DIT UDSTYR: ALT UDSTYR, SOM DU OPBEVARER I VORES TELEKOMMUNIKATIONSRUM, OPBEVARES PÅ EGET ANSVAR. VI FRALÆGGER OS ETHVERT ANSVAR FOR SÅDANT UDSTYR OG ER IKKE ANSVARLIGE FOR EVENTUELLE TAB ELLER SKADER PÅ UDSTYR.
- Vi leverer ikke serviceaftale i forbindelse med hensættelse eller tab af service for vores internettjenester. Vi er ikke ansvarlige for indirekte skader, herunder tabt fortjeneste, der opstår som følge af tab af service eller udfald af forbindelse/internetadgang i henhold til serviceaftalen, selv om den anden part er blevet underrettet om muligheden for sådanne skader. Ovenstående gælder, i det omfang det er tilladt i henhold til lovgivningen, uanset uagtsomhed eller andre fejl fra de involverede parter.
- Ønsker du at afholde events som fredagsbar, fødselsdage, netværksarrangementer mv., så skal du som minimum have godkendt dette af kontorhotellet. Alle forespørgsler skal være skriftlige og kontorhotellets godkendelse kan kun ske ved skriftlig accept. Alle brugere skal informeres om det ønskede arrangement og der henstilles til at man stadig opretholder en hvis form for ro og balance, så alle andre medlemmer ikke forstyrres unødvendigt.
medbragt mad og drikkevarer er på eget ansvar og kontorhotellet kan ikke drages til ansvar for evr. Sygdom eller andre medførte skader.